L’espectacle segueix el fil de textos i músiques de dones de diferents èpoques i cultures, tot teixint un univers femení en sentit ampli. La música i la paraula dialoguen en un espectacle ple de ritme i contrastos, que convida a l’emoció i a la reflexió.
I és que El patriarcat contra les cordes tant parla de la pressa i l’autoexigència que patim als nostres dies, en un text teatral de l’espectacle Sense Pausa del grup ImpactaT, com de l’erotisme salvatge que s’imposa a Safo, passant per la vida d’una jove minera al 1850 o l’anònima dona a Berlin el 1945.
Del segle VI a.C. als nostres dies, on les novaiorqueses Guerrilla Girls reivindiquen amb màscares de goril·la l’escassa presència de la dona en el món de l’art, el camí cap a l’expressió des de la condició de ser dona ha estat llarg, i són aquestes veus silenciades les que conformen l’espectacle.
Un recital que compta amb textos de la pintora Frida Kahlo, de la cantant Billie Holiday, i d’autores com Maria Mercè Marçal, Mercè Rodoreda o Montserrat Roig, entre d’altres.
Paulina Fariza és cantant i actriu; ha format part d’espectacles musicals com ara Cançons a la carta o Pernassos, del grup vocal a capella Stupendams. Dinamitzadora cultural i joker de teatre social, és autora de l’obra teatral Deeses, la novel·la Un cuento chino sobre la felicidad (Ellago Ediciones, 2008) i el poemari Inociencia (Ayuntamiento de Málaga, 1993). Ha estat també editora literària.
Carme Ubach és arpista, professora d’arpa i musicoterapeuta. Com a intèrpret cultiva la música de cambra, la música simfònica i l’òpera, en col·laboració amb l’Orquestra Simfònica del Vallès. És professora d’arpa a l’Escola Municipal de Música-Conservatori de Terrassa. És llicenciada en filosofia per la Universitat de Barcelona.
FITXA
Intèrprets:
Paulia Fariza, actriu i cantant
Carme Ubach, arpa celta
Selecció de textos:
Mayte de Agorreta i Paulina Fariza
Selecció musical i creació sonora:
Carme Ubach
Direcció escènica:
Helena López
Idea original: Carme Ubach, Mayte de Agorreta i Paulina Fariza