bellosta

L’Ivan Capillas és compositor i director d’orquestra. Va composar la seva primera peça musical als 7 anys i als 16 s’ incorporà com a pianista acompanyant a l’Orfeó de Sabadell. Està especialitzat en música per a cinema i audiovisuals. Els seus treballs compositius abracen des del cinema, la televisió, el teatre, la publicitat, el documental i els videojocs.

Ha composat la música original dels llargmetratges Reset i Contra el tiempo i actualment està treballant en la música de Capa Negra una producció catalana. També ha composat la música que acompanya als curtmetratges Desayuno con diadema, Disculpa, Gemalogía, i Les sabatilles de Laura, entre d’altres.

Ha estat nominat en varies ocasions als Premis Internacionals Jerry Goldsmith i en l’edició del 2013 va guanyar el citat premi en la categoria de “lliure creació” amb la cantata El viatge de la vida. Tanmateix ha estat nominat en diferents edicions als prestigiosos Hollywood Music in Media Awards i premiat amb el Award of Excellence i el Gold Award entre d’altres. Ha rebut el premi a la millor banda Sonora al Festival Dunas de Cine de Fuerteventura. És membre de l’Acadèmia Catalana de cinema i Premi d’Honor del Conservatori en les especialitats de composició i orquestració.

Les peces que composa l’Ivan Capillas reforcen l’emoció, les sensacions o el missatge que les imatges ens expliquen i, de vegades, fins i tot, ens fan sentir i situar en un plànol on la imaginació supera la mateixa imatge. Creu que la música ha d’intentar explicar el què passa a la imatge, sense molestar, intentant aportar quelcom. La sensibilitat que vessa tan en la concepció de la idea que vol transmetre com en la seva execució, no ens deixa mai indiferents i és d’una exquisidesa i subtilesa ben palesa. En El viatge de la vida (una composició seva per a concert amb Coral), la lletra en un moment donat diu: Perquè de vegades cal que fem els nostres viatges, amb la confiança en el destí que ens regala l’amor, amb generositat, sense més i, certament, el viatge que ens proposa l’Ivan a través de les seves composicions ens subratlla l’amor que sent per la música i que generosament comparteix amb nosaltres, sense més….


0 Respostes to “23/novembre/2014…Tastets d’art amb Ivan Capillas”



  1. Feu un comentari

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s




Juny 2023
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

A %d bloguers els agrada això: