l’Espectacle:
Drets Humans és un espectacle de mim, un “sol” de Carlos Martínez, basat en els articles dels Drets Humans aprovats per l’ONU en 1948. Seguint l’estil personal de Carlos Martínez, Drets Humans és una reflexió en clau d’humor. L’experiència humana i les seves manques es transporta al món escènic on, amb el seu llenguatge universal, Carlos Martínez dóna vida a aquest tema universal.
Drets Humans pretén que l’espectador rigui i somrigui, però que també plori, s’emocioni i, especialment, reflexioni sobre els enunciats dels Drets Humans i la realitat del seu compliment. Símbol de les nostres esperances, però també de les nostres frustracions, Drets Humans vol mostrar la desproporció entre allò que està escrit i allò que succeeix dia a dia, entre la realitat i la utopia, entre els interessos i els sentiments… L’humor revela les seves incongruències i vulnerabilitats. L’espectacle va ser estrenat el 24 de febrer del 2004 en Li *Théâtre *du *Caveau, Ginebra, Suïssa.
Carlos Martínez Álvarez porta més de 30 anys treballant com a mim, creant un món de gestos que combinen el seu esperit i humor mediterranis amb un ritme precís i una tècnica cuidada. El mim li ha brindat la llibertat de comunicar en molts llocs i situacions on, de vegades, la paraula parlada solament crea més dany i confusió. Amb subtilesa, suggeriment i provocació va donant pinzellades sobre el que significa ésser humà.
La Directora:
Mercè Saumell és doctorada en Història de l’Art, especialitat Arts Escèniques, a la Universitat de Barcelona amb la tesi: Teatre contemporani de dramatúrgia visual. Des de 2003 és professora del Institut del Teatre de Barcelona actualment és Directora de Serveis Culturals. Ha dirigit diversos espectacles de Carlos Martínez. El seu rigor professional i la seva habilitat de motivar nous registres interpretatius, sempre repten a l’actor de sobrepassar els límits del mim i entaular noves dimensions d’expressió.
0 Respostes to “29/novembre/2013…Carlos Martínez”